Posts

Showing posts from February, 2013

Warna-Warna Cinta

by Brothers

Mereka berkata
Hidup perlukan cinta
Agar sejahtera aman dan bahagia
Andai tiada atau pudar warnanya
Meranalah jiwa gelaplah dunia

Warna-warna cinta
Yang terlukis di hatimu
Semat pada senyuman dan tangismu
Agar mewarnai
Jiwamu yang tulus
Seperti sang pelangi selepas gerimis

Mereka berkata
Cinta itu merah
Mengalir bersama titisan yang sempurna
Cinta berharga bila sudah tiada
Menjadi sejarah yang mungkin kan di lupa

Apa warna cinta
Bila hidup sengketa
Kabur warnanya

Warna-warna cinta
Yang terlukis di hatimu
Semat pada senyuman dan tangismu
Agar mewarnai jiwamu yang tulus
Seperti sang pelangi selepas gerimis
Uuuuu? selepas gerimis

Segmen : Jadikan Follower Overload

Image
Lama tak join Segmen-2 ni Silakan Join. Klik Banner.

Program Santapan Rohani

Image
7-8 Februari 2013. Program Santapan Rohani Pelajar Tingkatan 6 Atas SMKAH. Suatu memori yang akan tersemat indah dalam ingatan aku. Sangat indah. Cekidaut !

5.30 petang.
Aya mai ambik aku dekat rumah. Kami terus bertolak ke sekolah by Motosikal milik Aya jugak. Kurang 2 minit kami dah sampai ke sekolah. Naik ke kelas, letak barang-2. Turun ke surau, solat asar. Makan malam, nasik ayam masak merah. Yummy !

7.30 malam.
Solat maghrib berjemaah. Budak-2 pompuan sibok-2 nak usha tuan punya alunan Azan hari tu. Tau ler dia COMEL pon. LOL -.-''. Baca Yassin, solat Isyak. Naik atas.

9.30 malam.
Turun ke dewan al-Farabi. Cabutan undi giliran Nasyid dan Azan.

10.00 malam.
Pertandingan bermula. Peserta Azan pertama. Diikuti dengan peserta Azan yang kedua. Persembahan nasyid kumpulan pertama dari 6A4. Best taw depa ni menyanyi. Ya badrotim. lepas tu peserta Azan ketiga dan keempat. Persembahan nasyid kumpulan kedua dari kelas 6A3.
Lepas tu peserta alunan Azan yang kelima dan keenam. Persemba…