Misteri The Crying Boy






Lukisan di atas ini menjadi tanda tanya apabila setiap rumah yang memiliki lukisan asli "The Crying Boy" ini akan terlibat dengan kebaaran. Lukisan ini telah dihasilkan oleh Bruno Amido atau turut dikenali sebagai Giovani Bragolin pada tahun 1950. "The Crying Boy" merupakan judul lukisan di mana terdapat beberapa lagi lukisan yang berkonsepkan sama iaitu seorang budak lelaki atau perempuan yang sedang dalam keadaan menangis.

Cerita misteri berkenaan dengan kebakaran ini mua disebarkan pada tahun 1985 di daerah Rotherham, South Yorkshire. Dikatakan bahawa api yang tersebar bermula pada bahagian dapur pada ketika itu sangat cepat. Api yang merebak itu berjaya menghangushkan segenap ruang rumah tersebut. Namun apa yang menjadi tanda tanya ialah lukisan tersebut langsung tidak terjejas. Dari situ, ramai yang mengatakan bahawa lukisan tersebut mempunyai sumpahan.


Cantik woh lukisan beliau.

Well, aku tengok lukisan-lukisan "The Crying Boy" ni dekat google image pun aku terasa seram dah. Teringat cerita semalam bila ada member kena tegur dengan roomate dia yang tengah tidur tu. *eh ada kaitan kah? Hewhew.

Jin Ifrit kot. Err~
Ini sampai masuk paper ni. Bukan main-main. Teringat satu kes dekat Malaysia dulu bila mana tiba-tiba muncul api yang menyebabkan kebakaran. Api misteri gitu, entah dari mana muncul pun tak tahu. Totally scary. Eh? 

Sudah, tak payah nak scary-scary sangat. Berbaliklah pada Allah. Dia tahu segalanya. Watlek Watpeace~


Comments

Popular posts from this blog

Indahnya Cinta

Bukit Merah Sahaja Mampu