Angan- angan dan Impian

Assalamualaikum beloggers sekalian!
Masa hari ni totaly dihabiskan di depan netbook free sahaja.
Tak ada benda lain dah nak dibuat.
Bosan gila hidup kamu Zzati :'(

Tapi duduk depan netobook pun bukan saja-saja. Ada benda yang aku buat selain online tahu? :) Yea, hari ni aku mencuba-cuba menggerakkan otak yang agak lama tak bergerak akibat exam dah tamat. Aku cuba mengerahkan tenaga untuk mencari idea untuk aku menulis! Yea! Dan wallah! Akhirnya, tak siap-siap pun penulisan aku tu. Aku jadi sedih. Sobs~

Actually, selain menulis, aku juga mencuba-cuba untuk menjahit. Jahit something yang boleh dipakai. Yang cantik, menutup aurat dengan sempurna. Angan-angan nak buka butik, jual tudung. Fuhh, tinggi betul angan-anganku ni. Tapi, sama seperti kes menulis tadi. Jahitan yang tidak menjadi. Guna mesin jahit pun tak pernah. Ada hati. Haha.

Itulah aku. Terlalu banyak yang aku nak buat dalam satu-satu masa. Mana satu pun tak tau lah. Last-last satu pun tak menjadi. Dua perkara tu paling aku minat selain melukis. Aku minat sangat menjahit. Tapi aku tak pandai menjahit. Apakah? Aku minat menulis, tapi penulisan aku macam tak ada orang nak baca puns. Wakakaka!

Walau macam mana pun, orang cakap usaha itu tangga kejayaan. Tak gitu? So, aku ambil keputusan untuk menulis berbanding menjahit. Well, aku ni kuat jugak berimaginasi. Mungkin ambil masa untuk jadi penulis yang hebat. Belajar, belajar dan terus belajar. Mana lah tau kalau Allah izinkan aku jadi penulis. Tee Hee~

Apa-apa pun, niat itu penting.
In Shaa Allah, aku akan berusaha lebih.
Walau pun kadang-kadang semangat tu luntur dan pudar. :(



Wassalam, Bye~

Comments

Popular posts from this blog

Indahnya Cinta

Bukit Merah Sahaja Mampu